CZ   EN   SK  FR
CRM helper logo
  • Homepage
  • CRM tips
  • News
  • CRM suppliers
  • About us
  • Akce
  • Eshop

Jak se připravit na výběrové řízení CRM?

Připravujete výběr CRM? Na co se soustředit, co nevynechat a jaké informace zjistit dopředu? Přinášíme Vám náčrt postupu a základních bodů, jejichž pomocí připravit výběrové řízení na CRM.

Definice a technické požadavky

Klíčovou okolností je vědět, co chceme - tedy přesně vymezit předmět zakázky na CRM:

  • zvolit kategorii: operativní, analytické či kolaborativní CRM;

  • určit dotčené firemní procesy, specifikovat nezbytné moduly a datové vazby systému;

  • definovat požadavky na škálovatelnost systému;

  • odvodit řešení v rozmezí pólů vlastní instalace až plně cloudového řešení, případně specifikovat technické požadavky a

  • odhadnout požadavky na podporu.

 

Abychom mohli pokročit dále, musíme také definovat vlastní představu náročnosti řešení - tedy:

  • počet uživatelů/licencí;

  • vlastní definice maximálních cen: nákladů pořízení, provozních či paušálních nákladů, nákladů na dodatečné služby podpory.

Průzkum trhu

Víme-li co chceme, v jakých množstvích a cenách, můžeme se pustit do porovnání nabídek na trhu. Vodítkem nám může být i zjištění, jaké CRM používá konkurence. Případně oslovíme dodavatele, který již implementoval CRM v našem oboru.

 

Vzorová data a podklady hodnocení

Pokud už máme vybrán užší kruh partnerů, zhodnotíme kompatibilitu jejich systémů s vlastním prostředím, daty a zaměstnanci. Dopředu si stanovíme váhy hodnocení, v nichž by neměly chybět náklady, komplexnost řešení, jeho funkčnost a okolnosti podpory. Otestování CRM je ideální provést na vlastních datech, v návaznosti na požadované datové můstky a optimálně v zastoupení zaměstnanců, kteří mají s finálním CRM pracovat.

 

 

LinkedIn Youtube
© 2025 SMIT Services s.r.o.
731 542 630 info@vyber-sw.cz
  • newsletter
  • Terms and conditions
  • What is CRM system?