CZ   EN   SK  FR
CRM helper logo
  • Homepage
  • CRM tips
  • News
  • CRM suppliers
  • About us
  • Akce
  • Eshop

What is CRM system?

 

Co je CRM a k čemu nám slouží? CRM nám umožňuje lépe třídit důležité informace o zákaznících a zároveň efektivněji vyhodnocovat obchodní aktivity společnosti. Zkratka CRM vychází z anglického názvu Customer Relationship Management - tedy v překladu řízení vztahů se zákazníky. Tzv. CRM software je program, díky němuž můžeme přehledně shromažďovat veškeré potřebné údaje o zákaznících naší firmy - kontaktní informace, celkové obraty, podíly na obratech v určitém segmentu apod. 

CRM nám pomáhá získat detailní informace o: 

  • Aktuálních zákaznících a jejich potřebách a využívaných službách či produktech, které kupují
  • Veškerých obchodních transakcích - fakturace, objednávky, poptávky..
  • Zákaznických službách - jaké nejvíce využívají, helpdesk, podnikové služby..
  • Analýze a strategii - plánování marketingových kanálů, kontaktní střediska, rozvoj marketingových služeb apod.

CMR systém shromažďuje veškerá data, která o zákaznících máme -  a ty nám pomáhají zákazníkům a jejich potřebám lépe porozumět a jednotlivé obchodní procesy v naší firmě těmto potřebám přizpůsobit. 

Zároveň pomáhá mapovat naše marketingové aktivity a dokážeme tak lépe analyzovat, jak je zefektivnit. 

CRM je informačním systémem spravující údaje týkající se interakce se zákazníkem a bývá propojen poté s dalšími IS jako je marketing, účetnictví, fakturační systém atd. 

Jak vybrat ideální CRM systém a jeho dodavatele?

S tímto nelehkým úkolem Vám pomůžeme právě my. Výběr vhodného CRM dodavatele může ovlivňovat mnoho faktorů, z nichž ty nejpodstatnější jsou: 

  • Velikost firmy a její zaměření
  • Plánované investice
  • Způsob implementace CRM - vlastní instalace, hostované řešení či křížení obou 
  • Reference a vzájemná kompatibilita

Implementace CRM systému se jen obtížně mění

Je třeba detailně zvážit veškeré možnosti a požadavky, Vaše zaměření a výstupní informace, které od CRM systému vyžadujete i jejich následná integrace s Vaším informačním systémem. Je třeba zjistit, zda a s jakým úspěchem dodavatel realizoval zakázky pro firmy podobného oboru a velikosti. Přitom se můžete také soustředit na reputaci společnosti, z níž lze odvodit její důraz na spokojenost klientů. Finanční ukazatele lze použít coby indikátory stability partnera, od kterého očekáváte dlouhodobou spolupráci. A vzájemné porozumění nejlépe otestujete na konzultantech dodavatele, s nimiž musíte najít společnou řeč.

 

LinkedIn Youtube
© 2025 SMIT Services s.r.o.
731 542 630 info@vyber-sw.cz
  • newsletter
  • Terms and conditions
  • What is CRM system?