Připravujete výběr CRM? Na co se soustředit, co nevynechat a jaké informace zjistit dopředu? Přinášíme Vám náčrt postupu a základních bodů, jejichž pomocí připravit výběrové řízení na CRM.
CRM tips
CRM se typicky rozlišuje na tři druhy: vlastní instalace, hostované řešení a křížení obou předešlých. Jaké jsou charakteristiky, výhody a rozdíly?
Výběr je třeba postavit na požadované robustnosti CRM, velikosti podniku a zamýšlených nákladech investice. Je vhodné vzít v potaz oborová specifika a reference konkrétního partnera. Systém by měl domácímu prostředí odpovídat nejen jazykově, ale i legislativně. S tím úzce souvisí návaznost na další software, závislost na technických prostředcích a náročnost na lidské síly na straně provozovatele. A se vším by měla být schopna pomoci podpora dodavatele CRM.
vs. 360° pohled na zákazníka. Jednotný či ucelený pohled na zákazníka se věnuje hlavně problému „jedné pravdy“ – tedy eliminaci duplicit a udržování aktuálních a pravdivých dat o zákazníkovi a interakcích. Pracuje zejména se základními typy informací a primárně řeší oblast MDM (Master Data Management).
CRM ve svém původním pojetí z počátku 80. let znamenalo obchodní strategii zaměřenou na zákazníka. Ve druhé polovině 90. let se z něj ale postupně stal stále techničtější projekt orientovaný často na výkonnost obchodu a podniku spíše než na prospěch zákazníka. V posledních letech se ale situace v CRM postupně (opět) mění.
Rozjíždíte nový start-upový projekt a nevíte, kde a jak najít to nejvhodnější CRM? Nejste sami, nově vzniklé firmy často nevědí, jaké požadavky mají na CRM systém mít, a také co od něj očekávat. Připravili jsme několik doporučení, které novým a začínajícím projektům usnadní cestu k výběru vhodného řešení.
Co by mělo umět mobilní CRM?
Už jste vybrali optimálního partnera pro implementaci CRM, nebo ještě dolaďujete výběrová kritéria? Je několik okolností, které byste každopádně neměli opomenout ještě před uzavřením smlouvy. Které to jsou?