Před konečným podpisem smlouvy na implementaci CRM je třeba ověřit a potvrdit podmínky smlouvy, garance parametrů CRM a vývoj dlouhodobé spolupráce.
Podmínky smlouvy
Klíčovými okolnostmi obchodní smlouvy jsou krom jejího předmětu ceny a termíny. Před uzavřením smlouvy je nutno potvrdit vyjednané ceny:
- ceny za jednotlivé komponenty CRM;
- paušální platby za službu jako takovou;
- sazby za dodatečné služby.
Cen se samozřejmě týkají i vyjednané slevy - ať už množstevní či definované na základě nesplněných podmínek ze strany dodavatele. A nejen implementace, ale i budoucí provoz CRM by měl být zakotven v předem stanovených termínech, které bude partner dodržovat.
Garance parametrů CRM
CRM a jeho parametry jsou definovány smlouvou. Co by v ní však chybět nemělo, je definice způsobů, jakými poskytovatel CRM zajistí a garantuje. Dodavatel by měl upřesnit a garantovat
- dostupnost a funkčnost systému;
- zabezpečení dat;
- dostupnost podpory a rychlost její reakce;
- zajištění spolupráce třetích stran (např. při integraci CRM s dalšími systémy).
Optimálně by měl partner parametry garantovat, ať už finančními zárukami, slevami či třeba dodatečným plněním bez nároku na odměnu.
Vývoj dlouhodobé spolupráce
Je-li nám jasné, co kupujeme, za kolik, jak je to nastaveno, zabezpečeno a garantováno, zbývá ještě nastavit vývoj spolupráce do budoucna. I když nelze věci budoucí vymezit přesně, jde to alespoň rámcově. Můžete se tak dohodnout na:
- budoucí podpoře a rozvoji systému;
- implementaci dalších modulů;
- datových můstcích pro nový software;
- spolupráci při školení zaměstnanců aj.