Jaké inovace ovlivní řízení vztahů se zákazníky? CRM systémy se neustále vyvíjejí a rok 2025 přinese nové technologie a přístupy, které pomohou firmám lépe porozumět svým zákazníkům, automatizovat procesy a zvyšovat efektivitu. Jaké trendy budou dominovat v oblasti CRM v roce 2025?
CRM tipy
360° pohled na zákazníka. Jednotný či ucelený pohled na zákazníka se věnuje hlavně problému „jedné pravdy“ – tedy eliminaci duplicit a udržování aktuálních a pravdivých dat o zákazníkovi a interakcích. Pracuje zejména se základními typy informací a primárně řeší oblast MDM (Master Data Management).
Připravujete výběr CRM? Na co se soustředit, co nevynechat a jaké informace zjistit dopředu? Přinášíme Vám náčrt postupu a základních bodů, jejichž pomocí připravit výběrové řízení na CRM.
CRM se typicky rozlišuje na tři druhy: vlastní instalace, hostované řešení a křížení obou předešlých. Jaké jsou charakteristiky, výhody a rozdíly?
Občas se stává, že implementace CRM nedostojí očekáváním. Obviňovat samotný nástroj je přitom zcestné.
Výběr je třeba postavit na požadované robustnosti CRM, velikosti podniku a zamýšlených nákladech investice. Je vhodné vzít v potaz oborová specifika a reference konkrétního partnera. Systém by měl domácímu prostředí odpovídat nejen jazykově, ale i legislativně. S tím úzce souvisí návaznost na další software, závislost na technických prostředcích a náročnost na lidské síly na straně provozovatele. A se vším by měla být schopna pomoci podpora dodavatele CRM.
Rozjíždíte nový start-upový projekt a nevíte, kde a jak najít to nejvhodnější CRM? Nejste sami, nově vzniklé firmy často nevědí, jaké požadavky mají na CRM systém mít, a také co od něj očekávat. Připravili jsme několik doporučení, které novým a začínajícím projektům usnadní cestu k výběru vhodného řešení.
Co by mělo umět mobilní CRM? Mobilní CRM už dávno není „zmenšený desktop“. Dnes musí obchodníkům a péči o zákazníky zrychlit práci v terénu, fungovat spolehlivě offline a přitom být bezpečné. Níže najdete 10 funkcí, které doporučujeme prověřit při výběru.
Už jste vybrali optimálního partnera pro implementaci CRM, nebo ještě dolaďujete výběrová kritéria? Je několik okolností, které byste každopádně neměli opomenout ještě před uzavřením smlouvy. Které to jsou?
Jak připravit data pro nové CRM? Musíme identifikovat vstupní informace a sjednotit jejich podobu, vyvarovat se duplicit a nezapomenout na všechna místa vstupu informací do budoucího CRM systému.
CRM ve svém původním pojetí z počátku 80. let znamenalo obchodní strategii zaměřenou na zákazníka. Ve druhé polovině 90. let se z něj ale postupně stal stále techničtější projekt orientovaný často na výkonnost obchodu a podniku spíše než na prospěch zákazníka. V posledních letech se ale situace v CRM postupně (opět) mění.
Na této stránce najdete stručné vysvětlení nejčastějších CRM pojmů a odpovědi na praktické otázky, se kterými se firmy při výběru a zavádění CRM nejčastěji setkávají.
