CZ   EN   SK  FR
CRM helper logo
  • Úvod
  • CRM tipy
  • Novinky
  • Dodavatelé CRM
  • O nás
  • Akce
  • Eshop

Příprava na implementaci CRM

Občas se stává, že implementace CRM nedostojí očekáváním. Obviňovat samotný nástroj je přitom zcestné.

Firmy očekávají zásadní změny a lepší výsledky jen díky nasazení systému. A zcela opomíjejí, že jeho správné fungování závisí na lidech, jejich přijetí a využití nového nástroje. Proto je zavádění, vyhodnocování implementace a její změny nutno orientovat:

  •       jednak na součinnost zaměstnanců se systémem;
  •       jednak dle předem připravených indikátorů fungování CRM a žádaných výsledků.

Lidé

Instalace softwaru je nejsnazší krok zavádění CRM. Komplikace nastávají především při interakci zaměstnanců se systémem. Již při přípravě na implementaci musíme:

  •       určit klíčové zaměstnance, kteří mají využívat CRM;
  •       angažovat je v přípravných fázích projektu;
  •       vypracovat s nimi subjektivní kritéria úspěšné implementace - tedy spokojenost se systémem, snazší spolupráce napříč odděleními aj.

 

Zároveň je třeba s dodavatelem systému

  •       stanovit asistenci při zahájení, školení a podporu provozu;
  •       nastavit snadný kanál zpětné vazby mezi zaměstnanci a podporou.

Objektivní indikátory

Implementaci CRM samozřejmě nemůžeme podložit pouze subjektivními pocity a facilitací interakce zaměstnanců se systémem. Je třeba také vymezit objektivní cíle a ty podložit měřitelnými daty. Mezi tato objektivní kritéria zahrňme:

  •       růst obchodních kontaktů a prodejů;
  •       urychlování pracovních činností a vyšší produktivita práce;
  •       snadnější měření výsledků a
  •       růst informační databáze systému.

 

Každý z uvedených bodů se týká implementace CRM obecně, přípravu je třeba ušít na míru konkrétní organizaci. Nicméně je vhodné jimi zavádění CRM podložit, průběžně vyhodnocovat a případně měnit.

LinkedIn Youtube
© 2025 SMIT Services s.r.o.
731 542 630 info@vyber-sw.cz
  • Newsletter
  • Obchodní podmínky
  • Co je CRM systém?